onsdag 30 maj 2012

Jag tror på en Gud som är helig och varm

Helig trefaldighets dag kallas också missionsdagen. Så som lärjungarna sändes ut att leva så har vi också ett uppdrag att leva i världen och delta i Guds arbete för en helad värld.

Gudstjänst den 3 juni kl 16.00 i Fullestad kyrka. Det är en musikgudstjänst med Oskar Källgren och Jörgen Nilsson under temat "Sånger från hjärtat". Präst är Filip Stensman. Kollekt till Svenska Kyrkans Internationella arbete.

 Trosbekännelse (Christina Lövestam)

"Jag tror på en Gud som är helig och varm,
som ger kampglöd och identitet.
En helande Gud som gör trasigt till helt,
som stärker till medvetenhet.


Jag tror på en Gud som gråter med mig,
när jag gråter så allting är gråt.
En tröstande Gud som kan trösta likt den,
som väntar tills gråten gått åt.

Jag tror på en Gud som bor inom mig
och som bor i allt utanför.
En skrattande Gud som kan skratta med mig,
som lever med mig när jag dör."